سهامداران پالایشی یکم و دارایکم بخوانند | بازگشت به مرداد ۱۴۰۰!

در مورخه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ بود که مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین با انتشار اطلاعیه‌ای مهم از تغییر زمان بندی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در بورس تهران خبر داد. حالا بعد از گذشت شش ماه دوباره قرار است زمان معاملات صندوق های ETF به حالت قبل باز گردد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 02 March 2022

به گزارش بورس تابناک، سال گذشته بود که دولت وقت سهام خود در برخی شرکت‌های بورسی را در قالب دو صندوق پالایشی یکم و دارایکم به مردم فروخت. دو صندوقی که سهامداران بسیاری را به خود دیدند و با حواشی فراوانی نیز رو به رو بودند.  

با توجه به تعداد بالای سهامداران پالایشی یکم و دارایکم و خاص بودن برخی از سهامداران این دو نماد، هر گونه خبری که پیرامون این دو صندوق منتشر می‌شود برای سهامداران آن‌ها حائز اهمیت می‌باشد.  

در مورخه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ بود که مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین با انتشار اطلاعیه‌ای مهم که تصویر آن را در زیر ملاحظه می‌کنید، از تغییر زمان بندی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در بورس تهران خبر داد.

طبق این اطلاعیه ساعت معاملات این دو گروه از روز شنبه مورخه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ از ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر به ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر افزایش یافت.

بدین ترتیب پیش گشایش برای دو صندوق دولتی پالایشی یکم و دارایکم از ساعت ۸:۴۵ تا ۹ و  گشایش از ساعت ۹ و پس از آن حراج پیوسته از ساعت ۹ تا ۱۵ اعلام شد.

سهامداران پالایشی یکم و دارایکم بخوانند | بازگشت به مرداد ۱۴۰۰!
 

در آن زمان دو دلیل پیرامون این افزایش زمان معاملات صندوق‌ها مطرح بود: اولین دلیل این بود که گفته می‌شد قرار است با این شیوه به مرور زمان معاملات سایر سهام نیز افزایش یابد و دومین دلیل نیز این بود که گفته می‌شد قصد از افزایش زمان معاملات صندوق‌ها این است که مردم به سرمایه گذاری غیرمستقیم تشویق شوند و توجه به صندوق‌ها بیشتر شود.  

البته که نقد‌هایی نیز به این افزایش زمان معاملات مطرح بود. به عنوان نمونه برای دو صندوق دارایکم و پالایشی یکم این پرسش مطرح می‌شد که چرا باید زمان معاملات سهام حاضر در این دو صندوق در ساعت ۱۲ و نیم به اتمام برسد، اما معاملات صندوق‌ها تا ساعت ۱۵ ادامه داشته باشد؟

به هر صورت هر آنچه بود بعد از گذشته حدود شش ماه از این تصمیم، نه تنها خبری از افزایش زمان معاملات سایر سهام‌ها نشد بلکه توجه مردم نیز به صندوق‌ها افزایش نیافت و در نهایت روز گذشته بود که خبری مبنی بر بازگشت زمان معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی به ساعت ۹ تا ۱۲ و نیم منتشر شد.

این خبری بود که سرپرست مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین مالی بورس تهران داد. بر این اساس، پیرو صورتجلسه ۱۰ بهمن هیات مدیره بورس تهران و طبق تبصره ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در این بورس، زمانبندی جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله از نوع سهامی و مختلط از سه شنبه (۲۴ اسفند) به شرح زیر تغییر خواهد یافت. در این راستا جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله از نوع سهامی و مختلط در زمان پیش گشایش ۸:۴۵ تا ۹، گشایش ساعت ۹ و حراج پیوسته ۹ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم